Jak tworzyć słowa kluczowe i tagi dla wpisów na blogu

Tworzenie odpowiednich słów kluczowych i tagów dla wpisów na blogu nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jest tak wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy ich tworzeniu. Może to być dość trudne, aby za każdym razem zrobić to dobrze. Tworzenie odpowiednich słów kluczowych i tagów dla wpisów na blogu jest korzystne nie tylko dla czytelników, ale także dla wyszukiwarek takich jak Google, Bing i Yahoo. To między innymi na ich podstawie następuje pozycjonowanie Twojego bloga. Wyszukiwarki te mają algorytmy, które mierzą trafność treści na podstawie tego, jakich słów używasz i jak często ich używasz.

Nie używaj słów, których Twoi czytelnicy nie rozpoznają

Słowa kluczowe to słowa i frazy, których używasz w swojej treści, a które chcesz, aby czytelnicy znaleźli. Są to zazwyczaj główne tematy Twoich wpisów na blogu. Tagi to słowa lub frazy związane z Twoim wpisem, które pomagają czytelnikom znaleźć Twoją treść w wyszukiwarkach. Znaczniki są jak metadane wpisu na blogu, które pozwalają czytelnikowi zrozumieć, o czym jest treść. Na przykład:

  • jeśli opublikujesz wpis o korzyściach zdrowotnych płynących z jedzenia bananów, słowami kluczowymi będą "banany", "zdrowie" i "korzyści".

  • Tagi mogą być następujące: "owoce", "warzywa", "zdrowe odżywianie", "zdrowa dieta", "dieta", "żywność", itd.

Wybierając słowa kluczowe, upewnij się, że Twoi czytelnicy je znają. Twoi czytelnicy prawdopodobnie nie posługują się takim samym słownictwem jak Ty. Ty możesz wiedzieć, co chcesz powiedzieć, ale oni mogą nie być w stanie tego zrozumieć. Nie próbuj używać słów zbyt technicznych lub zbyt szczegółowych. Są to słowa, których czytelnicy mogą nie znać. Mogą oni nie zrozumieć, co chcesz przekazać, a to przekreśla cel stosowania słów kluczowych. Takie słowa mogą się nie spodobać również wyszukiwarce, a to może zaszkodzić pozycjonowaniu Twojej strony.

Nie powtarzaj słów zbyt często

Staraj się nie używać tego samego słowa zbyt często w swoich treściach. Chcesz mieć pewność, że czytelnicy zrozumieją, o czym mówisz, ale nie chcesz też używać słów tak specyficznych, że czytelnicy nie będą mogli znaleźć Twoich treści w wyszukiwarkach. Znajdź odpowiedni stosunek słów kluczowych do innych słów w treści. Jeśli gęstość słów kluczowych jest zbyt mała, czytelnicy prawdopodobnie nie będą w stanie znaleźć treści w wyszukiwarkach. Jeśli gęstość słów kluczowych jest zbyt duża, czytelnicy prawdopodobnie nie zrozumieją, co chcesz przekazać. Staraj się utrzymywać gęstość słów kluczowych na poziomie około 10% dla każdego wpisu na blogu.